Monday, October 30, 2006

kaffe

är lika gott som alltid, även om jag slappat till mig och inte packar kaffet utan låter min kaffemaskin packa det eftersom funktionen finns där. Lovar dock att när du kommer på besök L, så ska jag packa det fint. Fördelen är att det är lika gott som alltid, men snyggt blir det inte - får inte till mjölken...

Svante ligger och sover och jag väntar på att han ska vakna, även om det då är mamma som är högsta prioritet - men sen får jag vara med och leka. Ska ladda upp med Svante så det räcker i fyra dagar - imorgon åker jag på läger. Känns fruktansvärt. Plötsligt förstår jag Dr A som suckade över att behöva vara borta från S (och så småningom T).

När jag är på jobbet och får värsta Svante-suget kan jag alltid ringa upp med Skype och med lite tur får jag se honom med webkameran, men på Södra Hoka, där lägret är, finns ingen uppkoppling att tala om...

L, jag lovade ju att titta på en bonusskiva... men nu väntar vi ju på höstskivan och en del av låtarna jag började spåna på kommer nog att hamna på vinterskivan... Känner mig lite kluven - ska du behöva vara svulten på bra musik på bekostnad av en bra vinterskiva? Har inte riktigt bestämt mig, men som det är nu så har jag ändå inte tiden till det... eller är det bara en dålig ursäkt. (Kan du inte be J skicka skivomslaget igen, det lossnade ju från skivan och det är synd för det var ju så snyggt. Men om jag bara får filen, så kan jag göra en egen med papper som fastnar...)

G, när kommer du, L och O ner för gott... Jag önskar jag kunde säga att jag och DHA har kommit fram till att det vore det bästa, men jag antar att ett sådant uttalande skulle vara synd mot DHA och det har vi ju under hela vår svettiga tonår varit rädda för... Andra pojkiga synder var ju som tur är aldrig så farliga som DHA-synden... ludna händer kan man ju leva med :-)

P, när får vi se lite bilder på apan och min Peru-dubbelgångare?

Lo, Svante gillar sin polkagrisdräkt!

J, har du märkt att du kan RSS:a (eller vad det nu heter) bloggen...

T och K - välkomna söderut (varför vänta till våren, kom nu!) ta med er L, G och O!

Bingo, hur går det för dig - hittar du något boende med husse och matte? När kommer ni ner?

Många frågor som pockar på svar.

Nu vaknar mannen ovan och det är dags att lukta bäbis!

Pax et bonum

/F

4 comments:

Gustaf said...

Detta är ju ialla fall en bit på väg:
http://www.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx?id=529&object=116221282

Snart blir det:
http://w4.objektdata.se/pregen/202/OBJ29048_676949202/bildListFrames.htm?firmanr=29048&id=676949202&GID=OBJ29048_676949202

Men visst vore drömmen:
http://www.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx?id=529&object=1819554

Puss G, L o O

Anonymous said...

Gött med Svante. Min egen knatte är en helt annan historia. Kafka heter han och är en liten rackare som är hemskt rolig. Har inte fått till ngn schysst bild ännu, men det kommer (finns dock EN på bloggen min).
Kafka avskyr Vero verkar det som. Han är inte alls intresserad av att lära känna henne. Mig däremot pratar han med varje dag. Vi käkar frukt tillsammans nästan varje dag.
Han är underbar!

Anonymous said...

Undrar om du har en dubbelgångare i Peru? Du är lite för urban för Piura tror jag. Din finns säkert i Lima...

Anonymous said...

Phil! Vad håller du på med? Du måste packa kaffet!!! Det här är ju katastrof. har du inte lärt dig nånting? Vid det här laget räcker det inte med att kaffet smakar gott du måste behandla ditt kaffe på rätt sätt. Det ska smaka, dofta, kännas gott! Och framför allt vara vackert! You should know this by now.
Sen tycker jag absolut att jag ska få en skiva nu. Höstskivan kommer vi nog aldrig se skymten av och till vinterskivan lovar jag att du har hittat massa ny musik. Du kan tyvärr inte få en ny skivbild för det var en tapet, inte en utskrift och det var det sista av den tapeten. Sorry. Tråkigt att du förstörde den när jag jobbat så hårt med den.
Hälsa svante o Jo / L